Anunțurile (reclamele) de pe Facebook au apărut cu ceva mult timp în urmă, la mijlocul anului 2007. Trecerea la reclama digitală în social media a fost un pas uriaș pentru investitori, clienți și advertiseri. S-a trecut, practic, de la vechile modalități de marketing la un nou model de business, mult mai eficient, mai aproape de oameni, mai emoțional.
Vechiul model de marketing și vânzare - fie prin vânzare personală, fie prin publicitate în mass-media - a fost, practic, transferat în online. Publicitatea în mass-media la televizor sau în reviste a funcționat bine destul de multă vreme, dar a fost foarte costisitoare, iar rezultatele nu au fost întotdeauna previzibile, cuantificabile.
Facebook a construit un ecosistem de advertising extraordinar, care crește în fiecare zi cu fiecare reclamă rulată. S-au construit cariere și business-uri pe acest ecosistem, pentru că e realmente o lipsă de viziune ca antreprenor să ignori facilitățile de marketing prin care Facebook îți face legătura directă cu potențialii tăi clienți.
Într-un articol viitor, vom face o prezentare detaliată a ceea ce înseamnă reclama pe Facebook pentru un business mic: cum pregătești o reclamă, cum o setezi, cum faci partea creativă și cum urmărești evoluția ei și rezultatele.