plan de marketing

Care este formatul unui plan de marketing?

Ca să nu consumăm foarte mult timp bătând apa în piuă și punând pe foaie lucruri pe care nu le vom respecta mai apoi, ar fi bine să construim, pentru un business mic, un plan de marketing concentrat, fără detalii în care să ne pierdem. Acesta ar trebui să conțină:

  • Rezumatul (abstract) – o scurtă explicație a planului de marketing, cu propriile cuvinte. Spre deosebire de restul planului, rezumatul executiv ar trebui să fie super simplu, fără jargon, termeni tehnici sau cifre.
  • Analiza publicului. Cine sunt clienții tăi? Niciun plan de marketing nu ar fi complet dacă nu se face o prospectare înainte pentru a afla cui poți vinde ceea ce vrei să vinzi. Aici e locul în care ar trebui să răspunzi singur la întrebările pe care ți le pun clienții.
  • Analiza competitivă. Dacă nu ai inventat roata sau ceva ce n-a mai făcut nimeni până acum, cel mai probabil nu ai concurență. Dar chiar dacă produsul tău este unic, cel mai fain și care rezolvă problema încălzirii globale, e posibil ca oamenii să nu fie interesați de el. S-ar putea ca alte produse mult mai mainstream să îți ia fața. În această fază, vei analiza ce fac alții și cu ce e mai bun produsul tău în comparație cu altele, ce îl diferențiază față de produsele asemănătoare de pe piață.
  • Obiectivele. Stabilirea obiectivelor este critică pentru planul de marketing. Obiectivele fac strategia să meargă și, la o evaluare viitoare, vei vedea ce nu merge sau ce trebuie îmbunătățit.
  • Tacticile de marketing. Aici ar trebui să vii cu ceva super inteligent pentru a pune produsul pe piață. Dar, cel mai probabil, fiind extrem de ocupat cu business-ul tău, numai de asta nu ai timp. Tactica e ceva care se învață de la cei mai mari. Oprește-te și privește la ceea ce au făcut alții și a mers. E imposibil să nu meargă și pentru tine.
  • Canalele de marketing. În mod clar, dacă vinzi excavatoare, va trebuie să ai ceva outdoor în șantiere sau acolo unde există interes. Nicidecum nu va apărea reclama ta pe o stradă cu magazine de haine. Dacă vinzi, de exemplu, electronice online, atunci principalul tău canal de marketare va fi un magazin online + Facebook și Google. Sky is the limit.
  • Bugetul de marketing și previziunile. După ce planul de marketing este terminat, îți poți da seama cât de mult te va costa toată strategia asta. Majoritatea afacerilor decid să renunțe la genul acesta de cheltuieli, după care mor. Orice ai vinde și oricum ai lua-o, fără marketing nu vei face mare lucru. Așa că dacă cineva ți-a spus că marketingul ar trebui făcut din banii din profit, te-a sfătuit prost. De obicei, primele acțiuni de marketing le faci din propriul buzunar, în cazul în care ai un business mic.

Planurile de marketing făcute prost ucid afaceri din fașă. Așa cum tu ești specialist în produsul sau serviciul pe care îl vinzi, tot așa există persoane care sunt specialiste în planuri de marketing. Lasă-te pe mâna celor care știu ce fac.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

logo-rolling-stories-agentie-marketing-white

Rolling Stories - Agenție de marketing digital și growth hacking - Alba Iulia
Politica de confidențialitate | Politica de cookies

CUI 41132513, Alba Iulia
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram