landing page ce este

Ce este un landing page?

În marketingul digital, landing page-ul este o pagină web independentă, creată special pentru o campanie de marketing sau de publicitate. Este locul unde un vizitator „aterizează” după ce face click pe un link dintr-un e-mail sau din reclamele de pe Google, Facebook, YouTube, Bing, Instagram, Twitter sau alte locuri de pe web.

Spre deosebire de paginile web, care au de obicei multe obiective și încurajează explorarea, paginile de destinație sunt proiectate cu un singur obiectiv sau obiectiv, cunoscut sub numele de Call to Action (sau CTA, pe scurt).

Această focalizare doar pe CTA face din landing page cea mai bună opțiune pentru creșterea ratelor de conversie ale campaniilor de marketing și pentru reducerea costurilor de achiziționare a unui client potențial (lead) sau de efectuare a unei vânzări.

Ce face un landing page?

În marketingul online, landing page-ul face jumătate din efortul de a vinde sau de a câștiga potențiali clienți. Paginile landing sunt special concepute pentru o anumită campanie de marketing, care are diferite obiective.

Iată câteva exemple de lucruri pe care ați putea dori să le facă utilizatorii pe pagina de destinație:

  • Efectuarea unei achiziții
  • Capturarea unui client potențial prin intermediul unui formular
  • Telefon direct
  • Conversație prin chat (LIVE sau ChatBot)
  • Abonare la un newsletter sau la o listă de e-mail
  • Înregistrare pentru pentru un eveniment

Toate aceste acțiuni de conversie îndeplinesc același obiectiv de bază: atrag și facilitează accesul spre un client plătitor. În cele din urmă, acesta este scopul oricărei pagini de destinație, indiferent de definiția pe care o utilizăm: acela de a livra ceva, indiferent că este vorba de vânzare sau altceva.

Care este diferența dintre un landing page și Homepage?

În timp ce pagina de Acasă are zeci de distrageri vizuale (meniuri, elemente de design etc.), conținutul unui landing page este super concentrat. Faptul că există mai puține linkuri pe pagina de destinație crește numărul de conversii, deoarece există mai puține tentații de click ce nu are rolul de a converti, ci de a prezenta ceva. Aceste clickuri „de design” și care distrag duc vizitatorii departe de apelul la acțiune.

Homepage-ul are rolul lui. Este pagina de PR a site-ului, cartea de vizită, biroul virtual al unei afaceri.  Are rolul de a scoate în evidență brandul și de a permite vizitatorilor să exploreze o gamă de produse sau servicii, citind informații suplimentare despre brand și alte lucruri. Achiziția e pusă pe planul secund într-o pagină de Acasă.

Landing page servește unui scop complet diferit și extrem de focusat: vizitatorul este invitat SĂ FACĂ ceva, nu doar să privească. Populată cu texte foarte bune, care promovează o singură ofertă, pagina lucrează din greu pentru a transforma vizitatorii simpli, aterizați acolo din diferite medii virtuale, în clienți. Cu alte cuvinte: convertește traficul de brand în acțiune.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

logo-rolling-stories-agentie-marketing-white

Rolling Stories - Agenție de marketing digital și growth hacking - Alba Iulia
Politica de confidențialitate | Politica de cookies

CUI 41132513, Alba Iulia
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram